Kato 460/465 - Mere info



  • Printet er ikke forberedt til at få monteret de to bladfjedre, der sidder i siderne, og som samler strømmen op fra hjulene. Det er meningen, at man klipper dem til og lodder dem på. Man kan også lodde en lille ledning på imellem printet og strømoptaget (forsigtig). Denne ledning skal være tynd og fleksibel. Ellers kan den hindre bogien i at bevæge sig frit.

  • Schweiziske lokomotiver kører med højre "baglygte" tændt ved normal kørsel. Derfor er den altid tændt - også på dette print. Dette kan dog ændres. Der sidder to modstande på nul ohm. Det er de to modstande med et nul på. Lige ved siden af er der to loddeøer, hvor man kan montere en modstand. Hvis man flytter modstanden på nul ohm over på disse to loddeøer, kan man bruge de to loddeøer benævnt AUX1 og AUX2 til at tænde og slukke lamperne individuelt. Der skal trækkes ledninger fra disse to loddeøer og hen til decoderens AUX1 hhv. AUX2 udgange for at få det til at virke. Desuden skal man være opmærksom på, at man skal huske at tænde den rigtige lampe, når man kører fremad, da den ikke vil tænde automatisk.